Take nothing but pictures, leave nothing but footprints...

tirsdag 9. november 2010

Slanger, prinsesser og sånt



På søndag var det "Man alive" her i Semaphore. South Australia er festivalstaten og det er stadig et eller annet man feirer. En gang i året setter man altså mannens helse og velvære i fokus og feirer mannens bidrag til samfunnet (aner ikke når de feirer oss jenter, men de setter sikkert av ei hel uke til det!!).

En diger pytonslange!!
En liten krokodille
Skummelt med slanger og sånt
Mathea: "Jeg passer på deg jeg, Oda!
Det var oppvisning med dans og didgeridoo av aboriginale (urinvånerene i Australia), live musikk og helsesjekk for de som ønsket det.  Man kunne holde, se og kjenne på krypdyr, klatre i klatrevegg, hoppe i potetsekk, ansiktsmaling og mye, mye mer...

Lille speil på veggen der...
Ei fornøyd sommerfuglfrøken
Prinsesse Mathea med glitter i panna og rosa på leppene...
Klatrevegg med borrelås var moro!
"Jeg elsker å kle meg ut"
Sol, snart sommer og en gratis familiefestival med masse aktiviteter for store og små er helt greit på en søndag. Australia er virkelig et flott land for barnefamilier!

3 kommentarer:

  1. Hei Anette!
    Det ser ut som en helt topp dag! Jentene ser veldig fornøyde ut ja. Tenker mormor koser seg. Her er det fire minus og blåser, så det ser deilig ut med sol og varme. klem fra Nutte.

    SvarSlett
  2. Så nydelige jenter da :-)og så modig mormor som klapper slanger. Dette syns jeg er mye tøffere enn turen ;-) dette tør ikke søster'n. :-( Hils tl alle og kos dere!

    SvarSlett
  3. Enig med mamma! Tante er toeff som toer aa klappe slanger a'gitt! Ser ut til at dere koser dere STORT!!! Saa goey med saanne festivaler! Hvordan gaar det med engelsken til jentene? De snakker vel flytende med aussie-aksent naa kan jeg tenke meg! God klem! (Hils alle fra meg) Camilla

    SvarSlett