Take nothing but pictures, leave nothing but footprints...

lørdag 29. september 2012

Spill og spa

Når man hører navnet Maldivene antar jeg flere enn meg tenker på romantikk og bryllup, men det er tydelig at resorten Lux også har mye å tilby oss barnefamilier.


På tur langs en av de mange sandstiene på øya passerer vi en liten hinderløype. Mathea og Oda fryder seg over å klatre i tau, balansere og huske på tauhuske. Barnevekter hvor enden er en kokosnøtt er detaljer som er artige for flere enn de små. 


Flere steder på øya er det satt opp brettspill, slik som ”Tre på rad” med brikker av kokosnøtter. Det blir noen runder og flere vinnere før vi går videre til kokosbitbollen. Når man går fra strandvillaen til bassenget eller restaurantene er det fint at Lux har tatt seg bryet med å gjøre veien mer spennende. Så på et bord passerer vi en bolle med ferske kokosnøttbiter som det bare er å forsyne seg av. Deilig!





Resortens spa meny heter like godt ”Me time”. Hva er vel bedre for en småbarnsmor enn litt egenpleie for seg selv? Menyen er utfyllende og jeg lurer på hva som bør prioriteres. Her kan hode, hender, føtter og kropp få akkurat hva den behøver. Det er vanskelig å velge så jeg ender opp med massasje for hele kroppen. Jeg får deilig juice når jeg kommer og fyller ut et skjema med helseopplysninger og hvordan jeg ønsker massasjen. Jeg går ut til den ene vannvillaen. Det er vakkert med veranda rett ut til det indiske hav. Gulvet under behandlingsbenken er av glass slik at jeg ser fargerike fisker svømme forbi. Det er avslappende å se på fiskene mens indonesiske Vira behandler muskler som fortsatt er litt stive etter flyturen. Etter en time er musklene myke og kroppen i balanse og jeg er klar for å fortsette den tøffe jobben som testreiser på Lux!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar