Take nothing but pictures, leave nothing but footprints...

mandag 17. januar 2011

Knall og fall på sandbrett

Surfejenta!
Alle der hjemme forteller oss om all snøen som ikke bare falt i fjor, men har fortsatt å lave ned i uante mengder. Her sitter vi da lissom med sol og sommer, bade- og soletemperaturer, kjenner svetten siler og tenker hvit vinter er ikke så ille, men ganske koselig i grunnen. Det er riktignok lite snø i området, men i Little Sahara på Kangaroo Island kan man kjøre på sandbrett i steden for å kjøre snøbrett.

I stekende solskinn begir vi oss bort og opp i sandørkenen. To skritt fram og iallefall et tilbake, tungt å gå oppover, men det går da framover. Marcus og jentene går mot toppen sammen med kusinene, Lene og Nina. 
"Au, au, rompa mi" sa Lene da
Lettere på sand enn snø, ingen brekte håndledd iallefall!
Jeg har tatt på meg fotografrollen og knipser i vildens sky. Det er moro nå når filmrullens tid er forbi og man virkelig kan knipse i vei og håpe noen bilder blir supre. Så etter ca 400 bilder er det flere jeg ble ganske fornøyd med.
Gøy og slitsomt!
På sandbrett er det noen regler som gjelder (iallefall uskrevne ;-)) - ikke ha munnen oppe, ikke bremse med føttene (mens du har munnen oppe), prøv å ikke falle (sand er absolutt ikke det samme som nysnø), voks, høy solfaktor og helst solbriller. 
Gamle kunster er ikke som nye...
Er man ikke interessert i sandbrett så kan man få tiden til å gå med å gjemme sandalene sine i sanden...
Heldigvis har Oda merket hvor sandalene var :o)
Etter all sanden var det deilig med et bad på Vivonne Bay.

2 kommentarer:

  1. For noen flotte små og store sand/strandnymfer og en tøff pappa/onkel.;-) Godt du er litt "på nett" igjen slik at vi blir oppdatert. Skjønner dere lengter litt til norsk vikingklima,det går fort nå! Etter min oppfatning en flott vinter her nord, sunn og kald. :-). Er ikke sikkert alle er enig med meg, men... gla' vi har ved og kan fyre.:-)) Gleder oss til nye oppdateringer! Januarhilsen fra T+O

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder du har tatt Anette. Det ser jo skikkelig kult ut da. Sikkert lurt å holde munnen igjen ja ;o) Og så ser det varmt ut, god trim å gå oppover der i sanda kan jeg tenke meg ja. Nå har akkurat Cornelius og jeg sett på film fra 2005 av Matehea og deg. Da var hun bare tre måneder, så liten da. Og så veldig lik seg selv. Og jaggu var ikke du helt lik også :o) Mathea hadde da akkurat funnet hendene sine og begynt å snu seg (med litt hjelp fra mamsen). Man kan vel si hun har hatt en rivende utvikling ;o) klem fra Nutte.

    SvarSlett