Take nothing but pictures, leave nothing but footprints...

onsdag 8. desember 2010

Adventskalendere



Det er ikke like lett å ha julestemning når gjennomsnittlig desembertemperatur har vært 32,4 c, men kalenderen viser at det snart er jul og jentene koser seg med adventskalenderne sine. I fjor hang jeg opp gavene på trappegelenderet hjemme, mens jeg her måtte finne på noe annet. På varehuset David Jones fant jeg lekkert gavepapir i sølv og rødt bånd som helt var i min smak. Utrolig mye litt "juglete" her for meg som synes ofte det enkle er det beste! På Semaphores julesøndag fikk jeg kjøpt en kurv til en billig penge som ville bli et fint sted å ha kalendergavene i. Med noen lysende stjerner fra billigbutikken K-Mart så ble den ganske fin syntes jeg.
Adventskurven passet perfekt til "solsengen" fra Ikea
Forventningsfulle jenter...
"Hva kan det være mon tro?"
En liten sjokoladenisse!
Jentene var så heldig å få 1 desembergave fra gode venner hjemme. Boka om Pulverheksa og Julenissen er en stor suksess (tusen takk til Bodil og gutta for den :o)). I tillegg har de fått My little pony kalendere fra besteforeldrene så det er noen glade jenter her hver dag!

Spent! Denne har vi hatt fremme i nesten en mnd.
Oj, en bok, men hvilken??
Pulverheksa og Julenissen - koselig for liten og stor!
Mmmm.... sjokolade slår aldri feil.
25 luker på denne ;-)
Om vi ikke akkurat har julestemning så ser det ut at bloggtørken er over (iallefall for denne gang ;-)), så følg med "Helt på druen" er neste ut...

2 kommentarer:

  1. Det ser kjempekoselig ut med julekalenderkurv :o) Skjønner godt at jentene koser seg. Det høres jo så utrolig deilig ut med sol og varme. Her er det fremdeles kaldt, kaldere enn ti minus hver dag. Julestjernen jeg fikk av deg henger så pent i vinduet og står perfekt til vinterutsikten her. Deilig å sitte inne og se ut ;o)
    hilsen fra Tranby!

    SvarSlett
  2. Så moro med noen norske bøker hjemmefra da - det settes sikkert stor pris på det når man er langt hjemmefra!:-)
    Skjønner at det ikke er helt lett å få julestemning i varmen, men gaver er sikkert alltid stas for småsnupper allikevel:-)!

    Ha en flott førjulstid i varmen!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett