Take nothing but pictures, leave nothing but footprints...

onsdag 20. oktober 2010

Skulle vært hjemme...



I dag skulle jeg gjerne vært hjemme! Når man er langt avgårde for en lengre periode vet man at man kan miste noen der hjemme og ikke få vært tilstede slik man skulle ønsket. I dag skulle jeg gjerne vært hjemme og deltatt i begravelsen til Martin. Ikke helt nærmest, men ikke så fjern heller i vår lille familie. Heldigvis har han levd et langt og rikt liv. Mens jeg sitter og ser utover havet tenker jeg tilbake på alle de fine somrene jeg har hatt på hytta på Tregde. Alle de små krabbene som er fisket på blåskjell og sluppet ut igjen og ikke minst alle de store krabbene som er kokt og spist samme dag. Det finnes nemlig ikke noe bedre enn nykokte krabber på hytta på Tregde (selvom nykokt fisk er ganske godt det også)! Jeg tenker på Karin som er igjen uten sin følgesvenn gjennom over 50 år.
Jeg lyser fred over Martins minne og sender mange varme tanker til Karin.

Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar